РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ЗОРОВОЇ РОБОТИ.

 

У роботі з дітьми з порушенням зору повинні дотримуватися певні умови проведення занять:

Освітленість робочого місця підбирається індивідуально відповідно до особливостей зорової системи (зниження чутливості до світла або її підвищення — світлобоязнь); Поза дитини під час занять не повинна надавати негативного впливу на його поставу; Оптимальна відстань від очей наочного матеріалу 20-30 см; Чи не допущення зорового стомлення Тривалість зорової роботи не повинна перевищувати 10-15 хвилин. У перервах для відпочинку — візуальна фіксація віддалених об’єктів або ж адаптація до білого або зеленому фону середньої яскравості.

 

Певні вимоги до наочного матеріалу.

Кожне зображення повинно мати чіткий контур, високий контраст з фоном (до 60-100%). Краще сприймається негативний контраст (темне на білому, світло-жовтому, світло-зеленому), ніж позитивний (біле на чорному). Важливо обмежувати інформаційну ємність зображень і сюжетних ситуацій з метою виключення надмірності, що утрудняє впізнання. Мають значення кількість і щільність зображень, ступінь їх розчленованості. Облік педагогом індивідуального темпу зорової роботи дитини. Збільшення часу експозиції наочних посібників (особливо коли об’єкт сприймається осязательно-зоровим шляхом). Розташування ілюстраційні матеріалу в вертикальній площині перед поглядом дитини. Підключення руки для обведення форми або контуру для простеження, використання рельєфних (опуклих) контурів. Не допускається розташування об’єктів для розглядання на тлі вікна, тлі одягу педагога. Не допускається розташування об’єктів на тлі блікуючих поверхонь (забарвлених) Включення в процес зорового сприйняття слухових, дотикових, нюхових, смакових відчуттів, що дозволяє сформувати у дітей стійкі, якісні уявлення про предмети і явища навколишнього світу.

 

Робота тифлопедагога з вихователем.

 

Робота тифлопедагога з вихователями не обмежується допомогою в проведенні занять, у відвідуванні занять. Для поліпшення якості роботи, здійснення специфіки вихователі повинні бути озброєні спеціальними знаннями. Допомогти їм у цьому має тифлопедагог. Для цього, виходячи з потреб вихователів, тифлопедагогом готуються консультації.

 

Приблизний перелік:

 

 Пам’ятка для вихователів по зорової патології групи, в якій дається:

Назва та короткий опис порушення можливості бачення при даній патології чинники. впливають на погіршення зору.

Особливості роботи з слабким зором дітьми.

Особливості роботи з дітьми з амбліопії і косоокістю.

Корекційна серед груп і перелік посібників з розвитку збережених аналізаторів.

Вимоги до організації зорової роботи з дітьми.

Особливості роботи з формування навичок орієнтування в просторі зі слабозорими дітьми.

Дидактичні ігри у вихованні та навчанні дітей з порушенням зору.

МЕНЮ
Календар
«  Январь 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031